Legat påm is...

Uppdateringen har legat på is, sedan torsdag då jag har haft mycket att göra och inte hunnit med bloggen.. Vilket jag tycker är tråkigt för jag hade verkligen kommit in i att blogga varje dag och så :)
Menmen, har tänkt att gå igenom lite snabbt vad som har hänt sen i torsdags (:

Fredag:
Hoppade Azze hemma, han var helgrym!! Åhh, jag vill bara ut på tävlingsbanorna och visa för alla att vi kan!! Piranda skrittade jag bara, då jag skulle tälva på lördagen. Packning till tävlingen och mys med familjen på kvällen, (:

Lördag:
Då var det som sagt dags för tävling, det bar av till Perstorps KRK för att tävla Piranda en LC och en LB.
I LC:n var hon helt underbar, jag startade första som "ordinarie" anmälningar med två efteranmälda. Jag visste att där fanns sjukt duktiga startande efter mig så det var bara att kötta! Vilket jag gjorde och det resulterade i en tredje plats :)



I LB:n startade jag sist i klassen och hade där med guldläge!! Då det bara var en dubbelnolla visste jag att bara jag klarade grunden skulle jag vara placerad. Jag red för att vinna kan jag ju meddela, men efter sista i grunden drog min lilla busiga ponny iväg så vi kom helt fel på första i omhoppningen, dock var det mitt fel för skulle jag följt med henne hade hon klarat det.. Menmen, jag knep alltså andra platsen här :)



Red Azze när jag kom hem, skritt trav och galopp och jag kan säga att han var grym även idag! :D
På kvällen kom Fanny hit, så vi hade en myskväll! Så saknat måste jag säga!!

Söndag:
Då Fanny sov här, red vi ut en lång runda med hästarna :) Jag på Piranda och Fanny på Azze :)
Sedan åkte jag, mamma och bror till Familia. Handla inget speciellt :) Hem och kolla ÄFF - Syrianska, ÄFF förlorade och är där med kvar i Superettan..

Idag ska jag mocka och rida innan mamma kommer hem, sen ska hon kör mig till Källetorp så blir det övernattning + filmkväll :)


ja..


jag saknar mitt blonda hår...</3


Snart denna veckan gått..

Som rubriken säger har snart denna veckan gått, ;o Helt sjukt vad snabbt allting går nu, ;o
iaf, igår red jag båda hästarna dock kan man säga så att det var då jag ville ha ett ridhus!! Helregnade när jag red Piranda, men det struntade vi i så vi fortsatte hoppa ändå ;) Hon var jättefin på att hoppa och ville verkligen hoppa mer, men då jag ska tävla på lördag blev det inte så mycket hoppning :)
Azze red jag vanligt, skritt och trav :) Han var fin, dock tyckte han inte om regnet... ;)

Då jag har sovmorgon till tjugo i ett idag, har jag mockat alla boxar och ridit Piranda och longerade Azze. :)
Piranda var fin, lite spänd men hon lyssnade på mina hjälper och det var det jag ville.
Azze var galen, jag har aldrig longerat honom innan så det var första gången idag. Direkt när vi kom ut i paddocken fick han spel och bockade och sprang bara runt runt. Dock lugnade han sig i slut och lyssnade på vad jag sa, tex skritt trav galopp halt! Känns som han börjar lita på mig mer och mer nu :)

Nu ska jag ner och äta lunch så vi hörs kanske ikväll! :)


Halvstorm ;o

Vaknade idag av att det blåste något otroligt, kändes som typ taket skulle lyfta ;o Så det blev lite tidigare att gå upp än vanligt, men jag har sovmorgon till halv tio och ska till mormor så kan sova hos hemma ;)

Igår hann jag bara rida Piranda då jag slutar halv fem, blev det för mörkt att rida Azze. Piranda gick sådär i början, hon gick mer på två ben än på fyra.. Men slappnade av i slutet vilket var skönt :)
Resten av kvällen igår gick åt till att plugga matte och engelska och rulla parmanent.

Ikväll vilar kanske hästarna pga att det blåser men jag får se :) Min bror spelar fotbollsmatch så kanske följer med och kollar på den :)

Nu måste jag byta om, då jag sitter i pyjamas fortfarande (a) Vi hörs!


Stallet.?- Nej.

Hej!
Har verkligen inget att göra förutom att plugga..
Idag blev det inte stallet för min käre far fyller 40 år idag!
Så det blev en häst-fri dag.. Tyvärr.

Fick också hem mitt nya skal idag!

 ÄLSKAR DET!




Seg..

Känner att jag inte uppdaterat sedan söndag.. Dock var det för att jag var helt slut när jag kom hem i söndags och igår var jag helt enkelt för lat för att starta datan (a)
Tänkte dra resultat från söndagen då det var sista omgången i Allsvenskan!

Förklassen LC nollade jag och hon kändes super!!
Grundomgången LC nollade jag med och vi hade tre nollor så vi gick vidare till omhoppning :D
Omhoppningen LC nollade jag :)

Tyvärr var där två stycken som fick fyra fel i laget så vi slutade på en andra plats! :)
I och med att vi ledde gruppen med ett poäng före Åsbo Ponnyklubb, och dem vann sista omgången gick dem om oss och vann hela gruppen, lite snopet men så är det! Vi fick en andra plats i gruppen, vilket är bra! :)

Härnäst blir på Perstorp med Piranda, en LC och LB :)

ska fixa det sista innan skolan börjar, så ha det gött idag!


Stallet!

Hej!

Har precis kommit hem och har hunnit göra några chokladbollar! Gott!
'
Nu väntar iaf stallet!

Ses senare!


Just say yes.

Hej!

Sämst uppdatering från min sida.. I know!
Ska bli bättre lovar..

Nu blir det vidare mot stallet..

Ha de AWESOME!


TAGGA!!

Kunde inte göra något inlägg igår då jag var i Halmstad på Arosfortet med laget. :)

Sista omgången imorgon så vi taggar allt vi har nu!!
Uppdatering kommer imorgon...



Älska torsdagar!

Älskar torsdagar!! därför att jag kan ta hästarna på morgonen då jag har sovmorgon till tjugo i ett (a) :D
Så idag red jag båda hästarna, Piranda skritta och travade jag :) Hon var spänd men det gick bra ändå. Azze skrittade jag bara ut en runda, lugn och hittade inte på några bus :)
I skolan hade jag bara en "riktig" lektion om man kan kalla det så, för först hade utbildning i fronter. Dock lyssnade inte jag på det, då jag har använt fronter sedan årkurs fyra typ. ;o
Och efter det hade engelska men vi håller på med ett läsprojekt så vi läste en timme sen fick sluta :)
När jag kom städade jag lite på rummet och flyttade min tv :)
Jag har även bakat chockladbollar, dock ser  dom inte ut som vanligt så jag har nog glömt någon ingrediens... hehe
Får se om dom går och äta ;)
har även fixat naglarna, tänkte på lösnaglar men ångrade mig så det blev vanligt vitt :)

Nu ska jag ner till tv och mysa med min kära familj!


Permanent







blev nöjd med ena sidan och inte den andra, men det är bara öva öva öva! ;)


höstväder gånger tusen

Någon som håller med mig om att det är höstväder gånger tusen ute? Har regnat hela dagen och blåser gör det också, så då blir det bara kallare :(
I skolan idag började vi rulla curlers (typ som man lägger håret och får volym eller lockar) gick inte jättebra för mig, men själv tror jag att det var fel på min docka ;)
På Annas lektion fönade vi en egen frisör, där det skulle vara med volym och dalföning med i :) Jag fick till en fin frisör, fanns en bena som inte skulle synas menmen, jag ska ju inte lära mig allt på en gång ;)
Vi fönade även på långhårs dockor vilket var svårare tyckte jag!
När jag kom hem insåg jag att hästarna fick vila idag, det ösregna och blåste. :( Så jag tog bara in de, och sedan dess har jag suttit här (a)
Men det var bara för att jag skulle ladda upp bilderna från Lia och det tog mig typ en halvtimme ;o helt sjukt vad segt vårt internet är, hann nästan bli gråhårig :(

Nu ska jag ner vid tven och rulla lite parmanent, ni får förmodligen upp bilder sen :)


Bilder från Lias firande!

här kommer bilderna som jag sagt att jag skulle lägga upp från Lias födelsedagsfirande! :)











bättre sent än aldrig! ;)


Måndagmorgon

Godmorgon allt folk!
eller är ni vakna? ;) gick upp sex idag för att duscha innan skolan :)
Jag har inte varit här inne på tre dagar ;o Kan väl inte säga att jag har jätte mycket anledningar men jag har tänkt gå igenom lite vad som har hänt fredag, lördag och söndag :)

Fredag:
Idag fick hästarna vila, då jag hade skola från tio över åtta till kvart i fyra plus att vi skulle bort på kvällen. Så jag hann helt enkelt inte :/ Var hemma vid ett på kvällen så var sådär lagom trött eller något!

Lördag:
Tävling stod på schemat för mig och Piranda ute i Kullabygden. Gick upp hyfsatt tidigt från att ha varit hemma ett på natten..
I LC:n var Piranda väldigt stressad på framridning och framhoppning, där var för många hästar på en för liten yta tyckte hon. Då jag startade sist hade jag guldläge att rida en "vinnarrunda" Och jag kan säga att min häst var grym!! Från att ha varit så stressad på framridning och framhoppning ändrades hon när hon gick in i ridhuset, hon blev lugn och man kände att hon visste vad som behövdes göras. Hon hoppar klockrent på ALLA hinder, jag skojar inte! Hon bara följde med mig i alla svängar och lyssnade på mig! :D När jag hade ridit klart sa domaren inte min tid direkt, utan väntade tills ungponnyerna var klara. Och då stod det klart att jag blev tvåa, vilket jag är jättenöjd med!! Vinnaren hade 18.60 och jag hade 18.80, jag menar det är ett galoppsprång, ett?! Dock är jag helnöjd med henne i denna klassen :D


bild från prisutdelningen

I LC+ var hon inte lika stressad på framriding och framhoppning, dock var där inte lika mycket hästar heller. Hoppade inte så mycket på framhoppning då jag ville spara henne. Inne på banan var hon också klockren, hoppade allt och kollade inte på något. När jag hoppade nummer sju trillade bommen när jag var påväg upp så Piranda var inte i den, utan ryttaren före mig var i den oxern så jag skulle egentligen sagt till banpersonalen att kolla på det hindret men det gjorde jag inte. Alltså var rivningen mitt fel. Men jag är helnöjd med henne då det inte var hennes fel!! Jag har nu lärt mig att om ryttare före dig är i ett hinder ska man alltid rida och kolla så att bommen ligger rätt :)

På kvällen var det födelsedags kalas för min kusin, hon bjöd på tacos och jordgubbstårta :)

Söndag:
Även idag var det dags för tävling dock för mig och Azze. Jag ställde upp i klubbmästerskapet i Källetorp för fjärde gången i rad, jag har blivit klubbmästare -08, -09, -10. Då det fanns tävling på lördagen i Kullabygden valde jag att ta Piranda där och Azze på klubbmästerskapet.

I LE:n rev han ett hinder, men det får han ta på sig själv. Han lyfte helt enkelt inte på benen tillräckligt mycket.. Då det var stilhoppning blev det ju poängen som avgjorde placeringarna. Hade Azze lyft på fötterna och inte rivit hade vi blivit delad tvåa :)

I LD:n var han finare plus att jag red med mer ben som man måste göra på honom. Han var fin inne på banan också, men rev tyvärr ett här också dock var det mitt fel denna gången! Glömde lägga till ytterbenet i en snävsväng så han rev det, och samma sak här som i första klassen. Jag hade blivit delad tvåa om jag hade komit ihåg ytterbenet! Men jag är nöjd med också, han gjorde så gott han kunde :) det var litet ridhus och trångt så det var bra för att vara honom :)

Nu måste jag sluta, för jag har lite saker att fixa innan skolan :)
Ni får ha det bra så hörs vi ikväll!


Taggad!

Hej!
Har ju som vanligt varit i skolan.. Fast hade sovmorgon till tjugo i tio! A-W-E-S-O-M-E!
Så hade bara oseriösa lektioner idag (;

Sen hem och knoppa och packa och fixa allt tills i morgon då det är tävling i Kullabygden!
Riktigt taggad och Pontus känns superduper fin när jag hoppade honom lite igår! Ja jäklar vad han hoppade! Min lilla prins :') <3

Så sitter nu och taggar sönder!!

denna låten blir jag liiite extttrrrraaa taggad av! (;






Godkväll! Känner att jag inte har varit så...

Godkväll! Känner att jag inte har varit så aktiv på ett tag, illa illa ;o men iaf, hade sovmorgon till tjugo i ett så tog hästarna på morgonen :) båda var superfina! Packade även till tävlingen på lördag få jag inte hinner de imorgon :) nu ska jag sova för det är en ny dag imorgon! / emma


Godmorgon

sitter här vid datan innan skolan ett lite tag, hehe (a) igår skrittade och  travade jag Piranda, gjorde även några galoppfattningar. Hon var spänd idag men jag tyckte ändå hon var med på noterna. :)
Azze skrittade jag en runda, pga av att han fick vaccination i måndags, :) Jag tycker att han inte alls är hängig utan snarare pigg efter sprutan så det är bra! ;)
Ska ju tävla honom på söndag och Piranda på lördag :)

Har försökt att få in bilderna sen Lias bjudning, men det ville sig och riktigt så får ta det en annan dag (:
Vet inte om hästarna vilar idag pga att det blåser mycket ute, ;o :( Men jag får se när jag kommer hem från skolan :)


FÖRLÅT!

Hej!
förlåt för dålig uppdatering men skolan tar livet av en...
Aja nu ska jag käka!




Godmorgon! Är strax påväg in till skolan :...

Godmorgon! Är strax påväg in till skolan :) börjar tio över åtta och slutar halv fem ;o ska försöka hinna rida båda hästar och ut och gå idag, får se om jag hinner :) vi hörs ikväll! / emma


Detta är vad jag gör just nu, :) tittar ÅF...

bild001 (MMS)

Detta är vad jag gör just nu, :) tittar ÅFF-LBoIS för att se om ängelholm får behålla sin andra plats i tabellen :) idag har det regnat hur mycket som helst ;o hade idrott ute, så har varit lite sur och trött resten av dagen :( red bara piranda idag, pga att azze har blivit vaccinerad idag. Piranda var fin trots regn och blåst :) ni får ha en bra kväll! / emma


Godmorgon! Eller det är snart godmiddag, ;...

bild000 (MMS)

Godmorgon! Eller det är snart godmiddag, ;) duschade imorse och fixade mig innan jag tog bussen till villanskolan och gick där ifrån till mormor :) är här nu och lägger ett pussel, färdig nu :) börjar skolan tio över elva med idrott (y) vi hörs senare! / emma


Naglarna är fixade, och just nu sitter jag...

Naglarna är fixade, och just nu sitter jag nere vid tven med pappa och kollar på morden i midsommer :) ska snart dra mig till sängen så hörs imorgon :) / emma


Nu är jag precis hemkommen från min kusins...

Nu är jag precis hemkommen från min kusins 5års kalas :) mycket gott och trevligt! Jag ska faktiskt gå och lägga mig direkt för klockan nio imorgon kommer cajsa, azzes ägare, så ska vi rida ut en runda tillsammans :) så det kommer förmodligen någon bild på det imorgon :) sovgott allihopa och hoppas att ni har haft en underbar lördag! :) / emma


baby here we are, standing face to face..

hej!

Jag hatar verkligen blogg.se appen... Den funkar ju aldrig? :(

Aja.. skit samma! ;)

Pontus fick ett litet pass på banan och det gick jättebra!!
Han var lagom pigg och så, så det var helt perfekt! :D

Sitter just nu och kollar igenom om man kan hitta några snygga skal till min iPhone..
Har hittat ett as snyggt!!
Hoppas det finns kvar! (:



vill ha.. :D


Hejhej! Idag har det varit kallt kan jag m...

bild001 (MMS)

Hejhej! Idag har det varit kallt kan jag meddela för er som suttit inne och det lugnt ;o för själv har jag varit på fotbollscup och kollat på min bror :) som ni ser på bilden satt vi med filtar och paraply som vindskydd :) kom fyra i a-slutspelet, vilket är okej :) hästarna får vila idag med, då vi ska borta klockan sex på kalas :) vi hörs ikväll :) / emma


Hej bra mobilkamera? ;o skolan idag har va...

bild000 (MMS)

Hej bra mobilkamera? ;o skolan idag har varit som den varit jag har haft damp typ ;) när jag slutade fixade jag mig inför lias bjudning :) hade jättetrevligt, bilder kommer senare :) måste sova nu, förklara mer imorgon :) / emma


jag försöker iaf! (a)

Heeyy!

Försöker uppdatera från appen men nää det ska ju aldrig funka.. Åhhh blir sur.. :(

Pontus fick iaf vila idag pga dåligt väder... ;/

image description

Mycket söt powniii!! <3


Så, nu är man hemma från lagträffen. Det ä...

Så, nu är man hemma från lagträffen. Det är faktiskt skit roligt att vi har sådan lag stämning, det är verkligen "en för alla alla för en!" vi leder gruppen efter en tredje plats och en vinst, sista omgången är i viarp den 23 :) hästarna vilade idag, skulle egentligen ridit men det var så taskigt väder att jag bjuder på en extra vilodag :) nu ska jag läsa lite till innan jag säger godnatt för idag :) så taggar vi fredag imorgon! ;) / emma


Nu märker man verkligen att det höst! Fram...

bild005 (MMS)

Nu märker man verkligen att det höst! Fram med filt, en bra bok/film, varm choklad, och du är redo för en mysig höstkväll :) / emma


Hejsan! Jag sa ju att ni kunde vänta er up...

bild003 (MMS)

Hejsan! Jag sa ju att ni kunde vänta er uppdatering idag, men jag hade visst för mycket att göra imorse ;/ så jag kör ett inlägg nu, :) sitter och läser i min engelskabok som ska vara utläst till nästa vecka så tänkte att det är bättre att jag blir klar med den nu så slipper jag det i helgen ;o haha, vi hörs senare amigos! / emma


Beautiful people

Hej!
Ledsen för dålig uppdatering men har haft sjukt mycke plugg..
Träningen i tisdags gick super och Pontus var laddad, kanske lite för laddad...

Nu ska jag iaf dra  mig mot stallet!
Seeeeee yaaaaaa!


Hej allihopa! Det får bli ett sms-inlägg i...

Hej allihopa! Det får bli ett sms-inlägg idag för jag orkar verkligen inte starta datan nu och jag har inte haft tid innan idag. Skolan idag har varit bra, vi hade brandlarmtest eller vad det kallas ;o kallt var det iaf att stå ute! ;o när jag kom hem hade jag lite bråttom, så Piranda skritta jag och travade jag lite då hon har en vilovecka denna vecka. Azze skritta och travade jag, gjorde även några galoppfattningar för att se att han var på huget och det var han! När jag ridit var det dags var US-möte i Källetorp, bestämde lite inför höstlovet och så :) har sovmorgon till tjugo i ett imorgon, så jag glor nog tv ett tag till :) jag kanske rider imorgon innan skolan men får se om jag orkar, ni kan i alla fall räkna med uppdatering ;) jag ska även försöka fixa så att jag kan mms med min mobil imorgon.. :) ni får ha det så bra tills imorgon! // emma


Godmorgon!

Jag somnade igår vid nio (?!) helt sjukt, men jag var ju trött också..
Red båda hästarna igår, Azze skritta trav och galopp. Han var fin, men lite seg bara. Piranda skritta och travade jag bara :)
Det blir ett litet inlägg för jag är på väg till skolan just nu, vi hörs senare!


MÅNDAG

som sagt har Måndagen snart gått, det är sjukt vad dagarna går snabbt egentligen om man tänker efter ;o hmm..
Men iaf, skolan var helt okej :) dock gjorde min klass, HV1a, den såå mycket bättre, älskar er tjejer!!

Väl hemma tog jag det lite lugnt innan jag gick för att rida Azze. Jag red ju honom igår och det gick bra, han var väldigt lydig och det kändes toppen! Idag gjorde jag nästan samma saker som igår men med mer galopp för att få upp konditionen. Och galopperade gjorde han, men inte som jag ville.. haha, busponny! Han fick sprungit av sig riktigt i varje fall :)
Piranda tävlade jag ju igår, så jag kände att jag inte ville rida henne. Det blev att jag longerade henne istället och övade på att hon skulle lyssna på min röst. Men det sket hon fullständigt i, för hon skulle bara visa upp sig dock var det bara jag där menmen.. Hon fick rört på musklerna iaf :)

Nu blir duschen och sen plugga till testet jag skulle haft idag men som blev flyttat till imorgon, så pluggpluggplugg!


segt...

Helluuu!

Har precis kommit hem från en seg konfa.. -.- Var där i 7 timmar?! Jag pallar inte.. :( Men aja..

får se om jag sticker upp till stallet.. Farmor har ändån gjort allt så..


Hallå Hallå

jag sa i förra inlägget jag gjorde att vi kanske hördes på kvällen, men det blev inte.. Och inte på dagen heller, hehe jag har helt enkelt för mycket att göra..
Tänkte berätta om tävlingarna som jag ridit och inte berättat om :)

Allsvenskan omg. 1:
Jag och Piranda nollade alla tre rundor (förklass, grund och omhoppning) :)
Laget slutade på en tredje plats med 86%


Ängelholms RF:
En lokal LC+, jag slutade på en andra plats! :)
Min och Pirandas andra regionala tävling LB, hon var jättefin!! Hoppade alla grinder + plank utan att kolla på dom ens! ;o men kombinationen i omhoppningen, med vanliga bommar såg läskig ut.. stannade ut mig i omhoppning med jag är jättenöjd med henne ändå! :D

Allsvenskan omg 2:
Jag och Piranda nollade alla tre rundor (förklass, grund och omhoppning) idag! :)
Laget slutade på en första plats med 100%! :D




Nästa tävling blir för mig antagligen i Kullabygden den 15 okt med Piranda och med Azze blir det klubbmästerskap i Källetorp den 16 okt :)

Nu ska jag ut och ta hand om Azze (: efter det blir det väl att plugga till testet vi ska ha i skolan imorgon...


Duktiga!

Hej!

Ser att ni är duktiga på att besöka bloggen men vi skulle uppskatat om ni komenterade på lite bättre?! :D


Detta händer iaf idag! :)

 

  • Stallet och rida Pontus.
  • Hem och ta det lugnt ett tag.
  • Fixa mig.
  • till kusin för han fyller år!

Får väl se om det händer något mer ikväll... Tror inte det :/