Blogg.se Appen funkar inte?! ;((

Hej!

Har försökt flera gånger att göra inlägg från blogg.se appen men det funkar inte? :(
Jag har provat att ta bort den men den funkar inte.. :(

Snart blir det iaf stallet och gud vad skönt att denna veckan snart är slut! Haft två prov idag i SO och Svenska.. Fast inte visste jag att vi hade svenska prov ;o Fast det var jätte lätt! ;d

image description

I don't know anything at all
Who am I to say you love me
I don't know anything at all
And who am I to say you need me.


Plugg 24/7

iHola!
Som det står där uppe pluggar jag typ 24/7 nu... Fast hinner ju såklart men stallet och kompisar!
Imorgon har vi SO prov och engelska läxa och jag har 5 sidor kvar att läsa i SO'n -.- Uttråkad? Check!
Pontus fick ett pass på fältet men hann bara rida i 25 min innan man inte såg något pga dimma.. Men får rida mer imorgon :) Om inte jag ska göra navelPiercing då ;ddd
Men nu ska jag äta ;))

Har ni sett att blogg.se äntligen har fått ut sin app?! :D

Ska bara kunna få ut inläggen...Hmmmm.




glömt helt...

tjenixen!!
som rubriken säger har jag helt glömt bloggen.. Det är illa jag vet, men mitt liv har varit helt j*lva underbart så jag har prioriterat annat framför bloggen.
Jag ska bli bättre på det nu, så ni får vara med i mitt underbara liv ;)
det börjar med att jag ska ta hand om hästarna, så det kanskekanske kommer ett inlägg efter det om jag inte fastnar framför idol, hehe..
menmen, ha det gött! :)


dag 9. Någon du skulle vilja byta liv med, och varför?

Har ganska många jag skulle vilja byta liv med.. En av dem är Angelica Augustsson.
För jag skulle vilja prova hur det är att ha så många hästar som hon har och få känna hur det är att verkligen kämpa sig upp mot toppen på en häst som knappt var ridbar innan.. :)

Now you know! ;)


dag 8. Min största rädsla inom ridsporten.

Vet inte vad min största rädsla är.. Det är väl att gå omkull eller att bli släpad efter hästen.. Ja det är nog det enda jag kan komma på..


Spotify premuim? CHECK!!!

Helloooo there!

Har nästan precis kommit hem och käkat såå nu sitter jag här innan jag ska till stallet! ;d
Och guess what?!
Jag fick Spotify premium gratis?! AWESOME!! Och mamma sa att vi ska ha det fast sen! I LOVE MY MOTHER!! :D

Haha jag är verkligen heöt överspeedad... Inte bra ;/ Fast jag orkar mycket mer då ju! Fett nice! ;d

Ha'dt !


Bloggtävling hos...



Var med du också! :D

Bilden är länkad!


Dag 7. En sak som aldrig får hända!

Solklart!
En sak som aldrig får hända är att vi säljer/ lånar ut dig!
Utan dig är jag inget och klarar mig aldrig. Jag sörja ihjäl mig.


INGEN kommer ta dig ifrån mig<3


Dag 6. Alla hästar i stallet.

Missade ju några dagar.. Hehe (a)
Men här kommer alla hästarna i stallet!

Pontus såklart!


Vienna



Fenja



Ofelia



Ribri




GodMorgon!

Hej alla fiiiina läsare!
Vaknade för typ en halvtimme sen och nu sitter jag fast här...
Ska snart ut med mamma och köpa nya skor! :D Såå måste snart fixa mig...
Ska lägga in bilder till er sen om det blir några ;)

----

Sen blir det väl stallet och rida. Tycker det är väldigt längesen jag tävlade :( Men det blir på Halloween hoppningarna i Kullabygden den 15 tror jag :). 



----
Åh vad jag längtar tills du kommer hem ♥

 


Jag vill bara vara din.

Heey,
Sitter här helt ny duschad.
Var i stallet och fixade och red, med andra ord det vanliga. Haha ;)
Pontus var riktigt fin idag! Bästa ponnyn <3

Red mycket övergångar så han verkligen ska lyssna så mycket som möjligt. Det gick super :D Han är så duktiii ♥

Nä nu måste jag fixa mig för ska över till grannarna och käka!

Puss!


All u need is love.





lev nu och inte i det förflutna.

Go'kväll!
Tänkte ju att jag skulle ha ridit idag men det hann jag inte innan det blev mörkt tyvärr.. Det tar ju sin lilla tid att klippa! ;) Så sticker nog upp och rider vid lunch typ.
Sen måste jag klippa benen för det gjorde jag inte idag då jag och Pontus inte var så bra kompisar just då.. Haha. Så det tar jag imorgon! ;)



set fire to the rain..

iHola!

Har nästan precis kommit hem från skolan och har käkat lite så nu sitter jag här med lite cola så jag får upp energin igen! ;d
Ikväll så får vi se vad jag gör.. Hade varit jävligt skönt att vara hemma och glo massa filmer och så klart nörda WordFeud! Geeekk varning, chek!!
Nä men ska upp snart till stallet och klippa och rida min lilla ponny. Har ju inte ridit på 2 dagar så vi får se hur detta ska sluta.. Haha.

Usch vad det är kallt ute? :( Vill tillbaka till Spanien.. Haha! Fast det är skönt att vara hemma och hästarna och mina fina kompisar! ;)


Sitter och nördar mig framför camen.. Haha vilket liv.

Kiss!


Dag 5 - favoritbilden som jag har tagit.

Vet inte riktigt vad för bild.. Har många på min fina ponny men vi kan köra på en utanför hästarn och så! ;)


Gillar denna väldigt mycke! (a'


All I want is u

Tja!
Ehhmm.. känner för att uppdatera men vet inte riktigt om vad.. Jo vad tycker ni om den nya designen? :D
Blev faktiskt nöjd med den! (a)
Idag var det skola som vanligt.. Sen kom pappa och hämtade mig så vi körde till donken och köpte lunch! ;d Sen åkte jag till stallet och hade tänkt att jag skulle ridit ut med Linnea men det börjar ju SÅKLART regna.. Så först tänkte jag klippa honom men orkade inte så det gör jag i morgon.
Har ju inte sagt hur det gick på Eamon träningen i tisdags ;o
Men Pontus gick som ett jävla skott så det var bara att hänga på. Dock så stannade han på ett hinder men det var bara rent jävla trams.. Annars var han riktigt fin och jävligt laddad.

Kollade även igenom massa hemsidor på kläder och fastnade på BikBok som vanligt..
 Hittade några klädplagg som jag inte hade tackat nej till :D



Dag 3 och 4!

Suger på att uppdatera.. oopppssss!

Dag 3 vad jag behöver träna mer på.

ojj det här blev lite svårt..
Det ända jag kan komma på är väl att rida så bra jag kan och göra allt vad jag kan varje dag. Ibland kan jag vara väldigt vädligt trött efter skolan, men då får jag hälla i mig några energidrycker så är man på top igen!
Det är väl det enda jag kommer på..  Får mycket beröm på Eamons träningar och det är även många som kommer fram och säger att jag rider fint! Blir så glad! :') Hittade även detta på Frida Elmlunds blogg!

http://fridaelmlund.blogg.se/category/dagens.html

Dag 4, det här är jag bra på.

Är det nu man ska skryta om sig själv..?
Haha jag vet inte.. Men Som många säger till mig när jag rider helt nya hästar är att jag rider dem super för att vara första gången. Om jag ska vara helt ärlig så passar jag nog dem flesta hästarna, heta som sega.
Som ett exempel, se på Petronella Bengtsson som red en häst som stanna galet mycket och så tävlar hon den första gången och går in och vinner?! Det kallar jag duktigt!


Världens underbaraste ponny! ♥


dag 2. När & varför jag började rida

Redan som liten ahar jag gillat eller snarare älskat hästar!
Redan som två åring har jag varit ute hos farmor och hästar och hjälpt till så mycket som jag bara har kunnat. Var dock inte så stor så kunde ju nästan inte göra något.. Men jag var med och kollade på hur allt gick till och massa annat.
När jag var tre eller fyra år började jag på Ängelholms ridskola då den var på kroneslätt. Eftersom jag var så liten fick jag rida på den absolut minsta lilla ponnyn, Prinsessan. Världens gulligaste lilla skimmelponny och hur snäll som helst!



När jag var 5 år så fick jag min första lilla a ponny Evelina. En riktigt styg ponny som kastade av mig hit och dit.. Men jag lärde mig att ta mycket skit!
Sen gick jag på ridskolan ute i munka när jag var 6 år och sen fick jag min lilla prinsessa när jag var 7.
 


Kunde ha Vienna i endast ett år då jag blev på tok för stor för henne tyvärr.. Hon kunde ha gått långt i hopnningen med mig.
Vi vill inte sälja henne för en sån underbar ponny får man aldrig igen! ♥

Gick sen på ridskolan ute i troentorp i ett halvår kanske då vi hittade Pontus på blocket.



















Världens finaste ponny som jag har lärt mig allt på och som jag aldrig kommer lämna ifrån mig! ♥♥


30 dagars lista!

1. En bild på favorithästen
2. När & varför jag började rida
3. Det här behöver jag träna mer på
4. Det här är jag bra på
5. Favoritbilder jag tagit
6. Alla hästar i stallet
7. En sak som aldrig får hända!
8. Min största rädsla inom ridsporten
9. Någon du skulle vela byta liv med för en dag, och varför?
10. 10 saker du inte visste om mig
11. En låt som påminner om en häst du älskar
12. Min favoritgren
13. Min högsta dröm
14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)
15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?
16. En bild som gör dig lycklig
17. Låtar som jag lyssnar på när jag är arg,ledsen och glad
18. En bild jag aldrig publicerat förut
19. Bild på min bästa vän och varför han/hon är det
20. Något jag vill göra
21. Någon jag vill träffa
22. Någon jag vill träffa igen
23. Hoppning eller dressyr?
24. Mitt motto
25. Någon jag träffar vardagligen
26. Hur mina vänner beskriver mig
27. Såhär vill jag att mitt liv ser ut om ca 20 år
28. Någon som älskar dig
29. Någon jag skulle riskera livet för
30. Mitt mål med ridning

Äntligen har jag kommit hem efter en underbar resa till EM i Madrid! Kan ju inte bli bättre + att Roffe tog GULD!! :D

-------------------------------------------
Börjar redan idag med första och så klart är det ju Pontus! :')


Bra gjort av mig..

Som rubriken säger gjorde jag en sak som inte var jättebra gjort av mig.. Efter skolan skulle jag ju hem till Jasmine i Öa och det gjorde jag och det var jättetrevligt och roligt. Jag skulle ta bussen 20.47 men tror ni inte att jag missade den och det var sista bussen hem!! Kände mig jättelyckad, eller inte..

Som tur var, fick jag sova hos Jasmine så mamma slapp köra och hämta mig :) så jag tackar hennes föräldrar för det!

Vi hörs när jag kommer hem från skolan :)


Händer en sak, ska allt annat hända då med

Som sagt om det händer en sak ska allt annat också hända!
Jag har haft jättemycket att göra dessa två första dagarna på veckan, och det kommer förmodligen vara så resten av veckan också.
I måndag skrittade jag bara Piranda pga att hon gick hårt på söndagen. Det var tänkt att jag skulle rida Azze, men hovslagaren kom och skulle fixa hans hov. Han går just nu med bandage och så, men det är en lång historia och jag orkar inte dra den nu. Hovslagaren sa att jag kunde börja skritta honom om ca 5 dagar om allt gick bra :)
På kvällen var det lagträff inför omg. 1 i allsvenskan, det känns som det kommer gå hur bra som helst! Vi är ett grymt lag! De som rider i laget är:
Evelin Lavén - Mirakel IV
Matilda Nilsson - Cobra
Victoria Karlsson - Jims Silver Lady
Emma Andersson - Piranda
Frida Larsson - Sting
Alice Månsson - Blink
Ebba Müller - Smulans Linus

Igår slutade jag skolan halv fem... Hem rida Piranda, skritt och trav :) Vara med när hovslagare bytade bandage och la på en gummisula så Azze kan gå ute, vilket han tyckte var jätteskönt! :)
Sen var det US-möte i Källetorp, (:
När jag kom hem därifrån var jag helt slut, gick typ och la mig direkt (a)

Idag kommer hästarna vila, då jag ska till Örkelljunga. Haha, ska följa med Jasmine hem :)

Ni får ha en bra dag i blåsten för det tänker jag ha!




helgen är förbi..

Har inte haft tid att skriva här i helgen! :(
I fredags var jag som sagt och jobbade, efter det stack jag till väla med Lia. Måste säga att jag tyckte väla kändes mindre än det gamla :s plus att det var skrämande tomt :o men iaf, jag hittade en tröja, ett par skor och ett par öronhänge :)
När vi kom hem från väla åkte jag direkt hem för att ha mys med kräftor med familjen, :)
I lördag red jag båda hästarna, dom skötte sig super båda två! Jag packade även till tävlingen dagen efter :) När jag var färdig med det, städade jag lite i stallet :)
Igår gjorde jag och Piranda vår första regionala start tillsammans, vilket gick super! Påvägen ner till Torns fick stå och vänta i en halvtimme pga. en bilbrand, men efter det flöt allting på och vi var nere i tid. Då vi inte läst ryttarmeddelandet trodde vi det var veterinärbesiktning men det var det tydligen inte så då hade vi mer tid på oss, vilket var skönt :)
LC+ 0+0 2:a, i denna klassen flöt allting på som det skulle hon tog tag i hinderna och tveka inte någonstans! Hade ledningen till den fjärde sista ryttare som puttade ner mig, men jag är skit nöjd ändå!





LB 0+4, hon var lika fin i denna! Sista hindret i omhoppning föll bommen på, hon hoppade jättebra på det. Så hon måste precis ha rört den, men jag är heeelnöjd med henne!!

nu ska jag fixa mig det sista innan jag drar till skolan! :)


Ojj.. hehehe

Hi folks!

Det var ju bara jätte längesen jag skrev här!! Inte okej.. Verkligen inte! ;/ 
Förlåt för det men det har varit fullt upp både i stallet och i skolan.. Har ju minst 4 olika läxor i veckan... :( 
Jaja får skärpa mig haha! 

Men i tisdags så var det träning för Eamon och kan inte besriva det med ord! Han hoppade och hoppade och tvekade på inget! Verkligen framme och han bara letade hinder!! Fick in världens bästa känsla till varje hinder och allt bara gick sjukt bra!! Nu är vi på topp igen och är redo för allt! ♥

Har ju också glömt och säga att jag har blivit brunett nu :D 


Vad tycker ni? ;)
 


Ledig = Jobb

Som rubriken säger är jag ledig idag från skolan, pga att vår svenska lektion blev inställd. Men istället för att ligga hemma och inte göra någotting ska jag jobba och tjäna pengar vilket är bra :)

Igår red jag båda hästarna, gick förvånadsvärt bra med tanke på mitt knä.
Azze skritta, trava och galopperade. Tror ni inteatt när jag har skrittat fram börjar det ösregna ;o som tur va hade jag regnkläder och sådant på mig, haha! Han var lite stel men jag tror att han inte gillade riktigt att springa i regntäcket :)
Piranda skritta och trava jag lite lugnt, bara så att mjuknade upp musklerna sen träningen igår då det blev hårt. Hon var fin och villig att arbeta :)
Fotade lite igår, så dem bilderna kommer in så snabbt som möjligt!!

Nu ska jag snart åka till jobbet efter det blir det en tripp till Väla med Lia och sedan mys med familjen! Så jag ser fram emot denna dag :)

Ge mig?

Tränade Piranda igår, hon var helt toppad precis som om hon inte hade sett ett hinder förr. haha busponny. Det gick bättre mot slutet, och hon hoppade vattenmattan utan kolla!! Dock kollade hon på nymålade vita plank i kombinationen, så hon hoppade konstigt på det hindret så det smäller till i knät.
Jaha, tänkte jag.. Nu försvinner alla tävlingar jag har planerat, allsvenskan, allt.. Men det var inte så farligt som det kändes, det känns mycket bättre idag och jag kan gå mer på det, så det är känns skönt till på söndag! :)
Jag red Azze innan träningen, och han var fin. Skritta och trava honom, gjorde två-tre galoppfattningar så att han var med på noterna och det var han :)

Nu ska jag fixa mig det sista innan det är daxs för skola, vi hörs ikväll! :)






Bilder.

Ridning idag på båda hästarna gick superbra! :)

Slänger in lite olika bilder:








nu ska jag gå och lägga mig så vi hörs imorgon!


skit det är hur länge sen som helst jag ha...

skit det är hur länge sen som helst jag har bloggat, men har faktiskt ett bra skäl.. Jag har varit sjuk och ändå tagit hästarna plus skolan, och den helgen som varit har jag inte varit hemma. Utan jag var nere i malmö på kick of, :) framöver har jag inte så mycket att göra så ni kan vänta er mycket uppdatering! Jag red Piranda igår skritt, trav och galopp. Jag hann inte rida Azze, för himlen öppnade sig med regn. :( så han fick vila. Idag har jag tänkt att skritta Piranda pga att hon ska verkas idag. Azze kommer gå lite lugnt idag i och med att han vilade igår :) vi hörs ikväll! // emma


säljer min animo!!

köpköpköp! :D

http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=346600


3 september 2011..

Hej!
Idag blev det ett pass på banan med Pontus! Han gick super kanske lite seg i början men det gick jätte bra sen :)

Idag har jag inte gjort något speciellt, hade tänkt uppdatera innan men det blev inte riktigt så.. Haha!
Tänkte gå och lägga mig nu så godnatt på er fina bloggläsare och jag uppdaterar bättre i morgon!
Puss på er!


Vinter 2008 ♥


autumn! ♥

Godmorgon!
Bara jag eller känns det som om det är höst? Riktigt mysigt iaf! :D Höst är iaf min absoluta favorit årstida haha! Typ alla färger och kläderna och allt sånt! älskar det!♥
Det blir iaf stallet lite senare tror jag, vet inte riktigt.. Någon gång blir det! ;)


2 september

Godmorgon!
Hade tänkt att jag skulle uppdatera igår men det blev inte riktigt så tyvärr.
Red på banan igår iaf och Pontus gick riktigt bra! Super fin och framme för skänklen och allt!
på tal om ingenting så har jag fått för mig att jag ska ha massa lindor också?!
Typ i förgår så var jag, farmor, Alice och Linnea i vantinge i den nya ridsoprtsbutiken där och kollade lite. För min del blev det tre par lindor och tre flecetäcken?! Dock är ett täcke till Pontus ett till min blivande d ponny och storhäst. Men ändån! Hade tänkt att köra ut till HEP någon dag och handla fler lindor och paddar! Såg även att dom ska få in Animo märket gissa om jag vart glad?! :D

Uppdateringen från min sida kommer ligga l...

Uppdateringen från min sida kommer ligga lågt ett tag pga. att skolan har dragit igång och att jag har mått skit hela veckan :( sitter och dricker varm o'boy innan skolan börjar :) // emma